-- "사랑과 음악으로 세상을 치유", 2021년 9월 21일에 시작
-- 이탈리아 베로나, 중국 베이징과 뉴욕시에서 시작; 수석 프로듀서로 수상 경력이 있는 토니 레니스, 프로듀서로 지안마르코 마지, 줄리어스 나소, 프랭키 나소, 보반 즐라트코비치와 지안루카 커티 등이 유명 연예인들과 함께 국제 모금 공연을 시작하기 위해 채리티브랜즈와 협력
(뉴욕 2020년 5월 19일 PRNewswire=연합뉴스) "사랑과 음악으로 세상을 치유(Heal the World With Love and Music)[http://www.charity-brands.com/healtheworld ]"는 신종 코로나바이러스 퇴치를 위한 의학 연구를 지원하는 전 세계 모금 공연으로서 세 곳의 국제 도시 이탈리아 베로나, 중국 베이징 그리고 뉴욕시에서 2021년 9월 21일 화요일에 시작한다. 최일선에서 자신들의 삶을 지속해서 헌신하는 전 세계 의료 종사자들과 구급 요원들의 쉼 없는 노력에 감사를 표하는 "사랑과 음악으로 세상을 치유" 공연에는 전 세계 유명 연예인들이 출연한다.
2019년 5월 15일 베이징 버즈네스트 스타디움에서 열렸으며 전 세계 17억 명이 보고 7만8천 명이 라이브로 시청하여 안드레아 보첼리의 전 세계 최대 공연이라는 신기록을 세운 "아시아 문화 카니발[https://www.youtube.com/watch?v=gluMlBjaLVE ]" 콘서트를 제작하고 공동 감독한 유명 영화 제작자로서 뉴욕시에서 살 고 있는 줄리어스 나소는 "수석 프로듀서 토니 레니스, 지안마르코 마지, 보반 즐라트코비치, 지안루카 커티 그리고 수상 경력이 있는 우리 제작팀과 협업하는 '사랑과 음악으로 세상을 치유' 행사의 목표는 COVID-19에 대한 의학 연구 지원을 위한 필수 자금을 모으며 동 바이러스 질병 이후 회복의 기초를 놓기 시작하는 것"이라고 말했다. 나소는 상기 공연의 성공에 뒤이어 중국 소프라노 레이 지아와 기타 전 세계 유명 레코딩 아티스트들이 출연할 자금성 건립 600주년 기념 공연을 베이징에서 제작하는 일을 맡았다. 그러나 이 공연은 COVID-19로 인해 무기한 연기되었다.
줄리어스 나소는 이어 "'사랑과 음악으로 세상을 치유' 행사를 열 수 있도록, 비영리 조직과 기업 간의 파트너십을 위해 120억 달러 이상을 모금했으며 COVID-19로 피해를 본 커뮤니티들의 구제와 회복에 필요한 5억 달러를 모금하기 위해 커뮤니티인클루전펀드[https://markets.businessinsider.com/news/stocks/cariclub-in-partnership-with-charity-navigator-announces-community-inclusion-fund-to-raise-500-million-in-relief-and-recovery-to-communities-impacted-by-covid-19-1029149328 ]를 막 발표한 세계적인 후원 기업인 스티븐 애들러의 뉴욕 소재 채리티브랜즈(Charity Brands Inc.)[http://www.charity-brands.com/ ]와 협력함으로써 이 국제 행사를 시작하게 되어 또한 감격스럽다"라고 덧붙였다.
"사랑과 음악으로 세상을 치유"를 위한 전 세계 후원 및 자선 모금 기업인 채리티브랜즈컨설팅의 임무는 비영리 조직과 기업들이 소비자들에게 영감을 주고 사회에 영향을 미치기 위해 협력함으로써 활동 영역을 넓히고 수익을 확대할 수 있도록 해주는 것이다. 채리티브랜즈는 전에 미국심장협회를 위해 파마슈티컬라운드테이블을 설립한 바 있는데 동 협회는 12개의 제약사와 협력하여 심장병과 뇌졸중을 25% 이상 줄였으며 10억 달러 이상을 모금했다. 채리티브랜즈는 미국심장협회를 위해 하트체크를 개발하여 600억개 이상의 제품에 탑재했으며, 워크아메리카 운동과 수억 달러 이상을 모금한 헬시어베이비스포더마치오브다임스 캠페인을 벌인 기관이었고, U2 리더 겸 활동가인 보노가 공동 설립한 RED 펀드들을 받는 글로벌펀드의 기록 기관으로 활동했으며, FIFA 월드컵 수집용 프로그램의 라이선싱 에이전트로 활동했고, 올림픽 기간 중 ABC의 라이선싱 에이전트로 활동했다.
스티븐 애들러 채리티브랜즈 CEO는 "줄리어스 나소의 멋진 생각은 중단된 라이브에이드를 지속시키는 것"이라면서 "우리는 각각의 개최국에 있는 가장 큰 기업 파트너들을 후원사로 참여시켜 올림픽, 월드컵과 기타 중요한 전 세계 행사들이 활용하는 모델과 유사하게 모금할 계획"이라고 말했다.
브라이언 그레이스 채리티브랜즈 전략책임자는 "사랑과 음악으로 세상을 치유는 바이러스보다 더 빠르게 사랑과 희망을 전파하며 COVID-19에 감염된 현지의 자선 기관들을 지원하는 특별한 행사"라고 하면서 "전략적 시각으로 보면 행사 시점 선정이 탁월한데 나소가 그 일정을 결정했으며 공동체들이 슬픔과 죽음으로 휘청거리고 있기에 우리는 이 치유 행사가 만들 전 세계 플랫폼에서 한목소리로 희망을 세워야 한다"고 말했다.
보반 즐라트코비치 사랑과 음악으로 세상을 치유 프로듀서는 "이번 행사는 모든 사람에게 한 줄기 호의의 빛으로 작용할 것"이라면서 "이는 우리가 다시는 과소평가할 수 없는 엄청난 적을 퇴치하기 위해 한데 뭉치는 지구를 상징한다"고 말했다.
공연 장소, 출연자, 프로그램, 참여 비영리 단체 등 각 개최 도시의 공연에 대한 추가적인 상세 정보는 추후 발표된다.
더 많은 정보가 필요할 경우 www.charity-brands.com/healtheworld를 방문하기 바란다.
사랑과 음악으로 세상을 치유
"사랑과 음악으로 세상을 치유"는 신종 코로나바이러스 퇴치를 위한 의학 연구를 지원하는 전 세계 모금 공연으로서 세 곳의 국제 도시 이탈리아 베로나, 중국 베이징 그리고 뉴욕시에서 2021년 9월 21일 화요일에 시작한다. 수석 프로듀서 토니 레니스, 지안마르코 마지, 줄리어스 나소, 보반 즐라트코비치와 지안루카 커티 그리고 수상 경력이 있는 제작팀이 만드는 사랑과 음악으로 세상을 치유는 비영리 조직과 기업 간의 파트너십을 위해 120억 달러를 모금한 세계적인 후원 기업인 스티븐 애들러의 뉴욕 소재 채리티브랜즈와 협력하여 이 국제 행사를 시작한다.
채리티브랜즈
채리티브랜즈는 장기 베테랑 스티븐 애들러가 35년 전에 설립했으며 사회 운동 마케팅 및 자선 분야의 글로벌 리더이다. 채리티브랜즈는 설립 이후 F500 기업들을 상대로 사회 운동 마케팅 캠페인을 진행하고 동 기업들을 수혜자 비영리 조직들과 연결함으로써 비영리 조직들을 위해 120억 달러 이상을 모금했다. 채리티브랜즈는 보노와의 (RED)캠페인, BMW와의 드라이브포더큐어, 펩시리프레시프로젝트와 미국심장협회를 위한 파마슈티컬라운드테이블 등 몇몇 가장 큰 사회 운동 마케팅 캠페인들에 간여해왔다.
출처: 채리티브랜즈(Charity Brands)
"Heal the World With Love and Music," a Global Fundraising Performance for COVID-19 Medical Research, Announced to Debut on September 21, 2021
-- Kicking Off in Verona, Italy; Beijing, China; and New York City, Award-Winning Executive Producer Tony Renis, Along with Producers Gianmarco Mazzi, Julius Nasso, Frankie Nasso, Boban Zlatkovic and Gianluca Curti to Partner with Charity Brands to Launch International Fundraising Show with Entertainment ' s Biggest Names
NEW YORK, May 19, 2020 /PRNewswire/ -- "Heal the World With Love and Music [http://www.charity-brands.com/healtheworld ]" will be a global fundraising show for medical research to combat the novel coronavirus, which will debut in three international cities including Verona, Italy; Beijing, China; and New York City on Tuesday, September 21, 2021. Showing appreciation for the tireless efforts made by medical workers and first responders around the world who continuously put their lives on the frontline, "Heal the World With Love and Music" will feature entertainment's biggest names from around the globe.
"Collaborating with Executive Producer Tony Renis, Gianmarco Mazzi, Boban Zlatkovic, Gianluca Curti and our award-winning production team, our goal with 'Heal the World With Love and Music' is to raise crucial funds for medical research towards COVID-19 and begin to lay the foundation of a post-virus recovery," said Julius Nasso, renowned movie producer and New York City-resident who recently produced and co-directed the record-breaking "Asian Culture Carnival [https://www.youtube.com/watch?v=gluMlBjaLVE ]" concert in Beijing at the Bird's Nest Stadium on May 15, 2019 which featured Andrea Bocelli's largest worldwide performance with 1.7 billion viewers and a live audience of 78,000. Following the heels of that show's success, Nasso was tasked to produce a performance in Beijing to commemorate the 600th Anniversary of the Forbidden City, featuring Chinese Soprano Lei Jia and other notable recording artists from around the world. However, due to COVID-19, this show is postponed until further notice.
Julius Nasso continues, "For 'Heal the World With Love and Music' we are also thrilled to partner with Stephen Adler's New York-based Charity Brands Inc. [http://www.charity-brands.com/ ], a global sponsorship firm that has raised over $12 billion for partnerships between nonprofit organizations and corporations to launch this international event and who just announced the Community Inclusion Fund [https://markets.businessinsider.com/news/stocks/cariclub-in-partnership-with-charity-navigator-announces-community-inclusion-fund-to-raise-500-million-in-relief-and-recovery-to-communities-impacted-by-covid-19-1029149328 ] to raise $500 million in relief and recovery to communities impacted by COVID-19."
As the Global Sponsorship and Charity Fundraiser for "Heal the World With Love and Music," Charity Brands Consulting's mission is to enable nonprofit organizations and corporations to increase reach and revenue by working together to inspire consumers and impact our society. Charity Brands previously developed the Pharmaceutical Roundtable for American Heart Association and the Association with 12 pharmaceutical companies reduced heart disease and stroke over 25% and raised over $1 billion; developed the Heart Check for American Heart Association which appeared on over 60 billion products; was the agency that created Walk America and the campaign for Healthier Babies for The March of Dimes which has raised over several hundred million dollars; acted as the agency of record for the Global Fund recipient of RED funds co-founded by U2 front man and activist Bono; acted as the licensing agent for FIFA World Cup's collectible program; and acted as the licensing agent for ABC during the Olympics.
"Julius Nasso's brilliant concept will follow up on where Live Aid left off. We plan to bring in the biggest corporate partners in each host country as sponsors and raise money similarly to the model the Olympics, World Cup & other major global events use," said Stephen Adler, CEO of Charity Brands.
"Heal the World With Love and Music is a unique opportunity to spread love and hope faster than any virus and help charities in local communities who were affected by COVID-19. From a strategy perspective, the timing is brilliant and Nasso has nailed it, communities are reeling from grief and death and we need to build hope as one voice on a global platform that Heal the World will create," said Brian Grace, Head of Strategy at Charity Brands.
"This event is meant to act as a beacon of good will to all. It's a symbol of a planet coming together to fight back against a formidable enemy that we can't afford to underestimate ever again," said Boban Zlatkovic, Producer of Heal the World With Love and Music.
Additional details of each of the city's shows including location venues, performers, programming, not-for-profits and more will be announced at a later date.
For more information, please visit www.charity-brands.com/healtheworld
ABOUT HEAL THE WORLD WITH LOVE AND MUSIC
"Heal the World With Love and Music" will be a global fundraising show for medical research to combat the novel coronavirus, which will debut in three international cities including Verona, Italy; Beijing, China; and New York City on Tuesday, September 21, 2021. Created by Executive Producer Tony Renis, Gianmarco Mazzi, Julius Nasso, Boban Zlatkovic and Gianluca Curti, and an award-winning production team, Heal the World With Love and Music has partnered with Stephen Adler's New York-based Charity Brands Inc., a global sponsorship firm that has raised over $12 billion for partnerships between nonprofit organizations and corporations to launch this international event.
ABOUT CHARITY BRANDS
Charity Brands was founded 35 years ago by long term veteran Stephen Adler, the firm is a global leader in the cause marketing and charitable giving industry. Since its inception Charity Brands has raised over $12bn for non-profits through creating cause marketing campaigns for F500 companies and aligning them with the beneficiary non-profits. Charity Brands has been involved in some of the largest cause marketing campaigns globally including The (RED) Campaign with Bono, Drive for the Cure with BMW, Pepsi Refresh Project and The Pharmaceutical Roundtable for American Heart Association.
Source: Charity Brands
[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.
(끝)
<저작권자(c) 연합뉴스, 무단 전재-재배포 금지>
관련뉴스