-- 위스키 제조업체 Johnnie Walker, 설립 200주년을 맞아 독점적인 네 가지 신제품 출시
(런던 2020년 7월 27일 PRNewswire=연합뉴스) 세계 제1의 스카치위스키[1] Johnnie Walker가 오늘 설립 200주년을 기념하고, 네 가지 독점적인 한정판매 출시를 발표하면서 스카치위스키의 향후 200년을 내다봤다. 설립 200주년을 기념해서 출시된 네 가지 신제품(새로운 병 디자인과 세 개의 위스키 신제품)은 Johnnie Walker의 굉장한 여정, 개척 정신, 그리고 1820년에 창업자 John Walker가 시작한 품질을 향한 열정을 찬미한다.
Diageo 글로벌 스카치 부문 이사 John Williams는 "이 네 가지 한정판매 출시를 통해 지난 200년의 여정을 기념하고자 한다"라며 "이는 당사의 출발점을 찬미하는 한편, 더 중요하게는 오늘과 내일 가능한 것을 각각 표현하는 것으로, 매우 흥미진진한 일이다"라고 말했다.
이어 그는 "창업자 John의 활기, 비전 및 기업가적인 열정은 성장하는 Johnnie Walker 브랜드, 사업, 그리고 궁극적으로 스카치위스키의 새로운 미래를 여는 원동력이 됐다"라면서 "올해 당사는 그가 처음 내디뎠던 걸음, 즉 수 세대에 걸쳐 위스키 제조업자들에게 영감을 제공하며, 현재와 미래에 당사가 수행하는 모든 일의 핵심을 기념하고자 한다"라고 설명했다.
각 기념일의 발표는 이와 같은 200년의 여정에서 독특한 한 부분을 기념한다.
JOHNNIE WALKER BLUE LABEL 200TH ANNIVERSARY LIMITED EDITION DESIGN
이 새로운 한정판매 디자인은 John Walker & Sons와 Johnnie Walker의 200년 여정에 생명을 불어넣는 환상적인 삽화를 선보인다. 이는 1820년부터 영감이 풍부한 이 이야기에 등장했던 위대한 도시와 나라에 경의를 표하는 것이다.
JOHNNIE WALKER BLUE LABEL LEGENDARY EIGHT
독점 출시되는 이 신제품은 스카치위스키 제조 200년을 기념한다. 1820년부터 존재했던 전설적인 8개 증류주 제조소에서 선별한 위스키로만 제조해 부드럽고 풍부한 스카치위스키다. 여기에는 오래전에 문을 닫은 '유령(ghost)' 증류주 제조소에서 탄생한 매우 진귀한 위스키도 포함된다.
JOHN WALKER & SONS CELEBRATORY BLEND
이 한정판매 위스키는 John Walker & Sons의 역사에서 중대한 순간(1860년대 Old Highland Whisky 출시)에서 영감을 받아 탄생했다. 풍부하고 복잡한 이 스카치위스키는 그 시기 Walker 가문의 식료품점에서 찾을 수 있던 맛에서 영감을 얻었으며, 당시 운영되던 증류주 제조소에서 만든 위스키로 제조됐다.
JOHN WALKER & SONS BICENTENARY BLEND
이 뛰어난 위스키는 스코틀랜드에 있던 Johnnie Walker의 첫 식료품점에서 향기 나는 통로를 따라가는 감각적인 여정을 선사한다. Johnnie Walker의 상상력을 구성했던 이국적인 맛을 재해석하는 풍부한 층으로 이뤄진다. 이 신제품은 하나같이 최소 28년 동안 숙성된 진귀하고 우수한 위스키로 제조됐다. 여기에는 Pittyvaich, Cambus, 그리고 곧 재개장하는 Port Ellen 등 오래전에 문을 닫은 '유령(ghost)' 증류주 제조소에서 제조한 위스키도 포함된다.
Johnnie Walker 마스터 블렌더 Jim Beveridge는 "이들 독점 출시 제품은 회사의 200주년 스토리에 새로운 관점을 제시하며, Johnnie Walker를 위해 이 순간을 기념할 완벽한 방법을 선보인다"라며 "Johnnie Walker의 생일에 맞춰 이번 주 이들 출시 제품을 발표한 것은 매우 적절하게 느껴진다[2]"라고 언급했다.
이들 200주년 기념 신제품을 출시하기에 앞서, 모회사 Diageo는 스코틀랜드 관광사업에 1억8천500만 파운드[3]를 투자하기로 발표한 바 있다. Diageo는 스코틀랜드 전역에서 새롭고 다감각적인 몰입형 위스키 체험을 여러 가지 선보일 예정이다. 또한, 가장 최근에는 2021년 Johnnie Walker 브랜드를 통해 새로운 종이 기반의 병을 출시하기로 약속했다[4]. Diageo는 세계 음료 산업 최초로 종이 기반의 병을 출시하며, 다음 200년을 내다보는 시점에서 스카치위스키의 더 지속가능한 미래를 견인할 계획이다.
이들 네 가지 독점 신제품은 10월부터 출시되며, 시장 유통과 출시 시기에 따라 한정된 기간(*)에만 판매될 예정이다.
추가 정보는 웹사이트 https://www.johnniewalker.com/en/our-whisky/limited-edition-whiskies/를 참조한다.
편집자 주:
* 종류, 출시 시기, 가격대는 시장마다 상이하다. 추가 정보는 해당 지역의 Johnnie Walker 팀에 문의한다.
Johnnie Walker 소개:
2020년은 Johnnie Walker의 창업자 John Walker가 스코틀랜드에 첫 식료품점을 열고, 스코틀랜드 전역에서 시작해서 세계 곳곳으로 확산된 Johnnie Walker 브랜드의 여정을 시작한 지 200년이 되는 해다.
오늘날 Johnnie Walker는 세계 제1의 스카치위스키 브랜드(IWSR 2019)로서 180개가 넘는 나라의 사람들이 즐기고 있다. 창업자의 시대 이래 동 위스키를 블렌딩한 사람들은 맛과 품질을 최우선으로 추구하고 있다.
Johnnie Walker는 초창기에는 창업자 John Walker의 이름으로 운영됐고, 19세기에는 John Walker & Sons라는 명칭으로 위스키를 판매했다. 소비자가 Johnnie Walker를 이용하기 시작하면서, 1908년에는 'Johnnie Walker'라는 명칭이 채택됐다.
수상 경력이 있는 현재의 위스키에는 Johnnie Walker 레드라벨, 블랙라벨, 더블블랙, 그린라벨, 골드라벨 리저브, 19년산과 블루라벨이 있다. 이들을 모두 합쳐 연간 약 1,800만 케이스가 판매(IWSR, 2018)됐으며, 이를 통해 Johnnie Walker는 전 세계에서 가장 인기 있는 스카치위스키 브랜드로 자리매김했다.
Diageo 소개:
Diageo는 주류 업계의 글로벌 리더로서 Johnnie Walker, Crown Royal, J&B, Buchanan 및 Windsor 위스키, Smirnoff 및 Ciroc 보드카, Captain Morgan, Baileys, Don Julio, Tanqueray 및 Guinness 등의 유명 브랜드를 보유하고 있다.
Diageo는 런던증권거래소(DGE)와 뉴욕증권거래소(DEO)에 상장돼 있으며, 전 세계 180개국 이상에 제품을 판매한다. 회사, 직원, 브랜드 및 실적에 관한 상세 정보는 회사 웹사이트 www.diageo.com을 참조한다. 정보, 프로젝트 및 최고 관행 공유법은 Diageo의 책임감 있는 음주에 관한 국제 자원 www.DRINKiQ.com을 참조한다.
Celebrating life, every day, everywhere.
[1] IWSR 2019
[2] John Walker의 생일: 7월 25일
[3] '플래그십 Johnnie Walker 명소, 승인 받아'[https://www.diageo.com/en/news-and-media/features/flagship-johnnie-walker-attraction-gets-green-light/ ]
[4] 'Diageo, 세계 최초로 100% 무플라스틱 종이 기반 증류주 병 출시 발표'[https://www.diageo.com/en/news-and-media/features/diageo-announces-creation-of-world-s-first-ever-100-plastic-free-paper-based-spirits-bottle/ ]
사진 - https://mma.prnewswire.com/media/1219288/Johnnie_Walker_200th_Limited_Editions.jpg
The whiskies pictured are:
Johnnie Walker Blue Label 200th Anniversary Limited Edition Design
Johnnie Walker Blue Label Legendary Eight
John Walker & Sons Celebratory Blend
John Walker & Sons Bicentenary Blend (PRNewsfoto/Johnnie Walker)
출처: Johnnie Walker
Johnnie Walker Looks to the Next 200 Years of Scotch: Whisky maker launches four exclusive 200th anniversary releases to celebrate key milestone
LONDON, July 27, 2020 /PRNewswire/ -- TODAY, Johnnie Walker, the world's number one Scotch whisky[1], celebrates a 200-year milestone, and looks to the next 200 years of Scotch, with the announcement of four exclusive limited editions. Each of these 200th anniversary releases - a new bottle design and three newly crafted whiskies - are a celebration of the incredible journey, pioneering spirit and dedication to quality that was started by founder, John Walker, in 1820.
Diageo Global Scotch Director, John Williams, said: "We wanted to mark our 200-year journey with the launch of these four exclusive limited editions - they're a celebration of where we've come from but, more than that, they are each expressions of what's possible today and into tomorrow, and that's exciting.
"John's spark, vision and entrepreneurial fire were the impetus to growing the John Walker name, our business and ultimately a new future for Scotch whisky. This year we're celebrating the steps he first took - steps that have inspired generations of our whisky makers and are at the heart of everything we do today and will do tomorrow."
Each anniversary release celebrates a unique part of this 200 year journey:
JOHNNIE WALKER BLUE LABEL 200TH ANNIVERSARY LIMITED EDITION DESIGN
This new limited edition design features stunning illustrations that bring to life the 200-year journey of John Walker & Sons and Johnnie Walker, paying homage to some of the great cities and countries that have been part of this inspiring story since 1820.
JOHNNIE WALKER BLUE LABEL LEGENDARY EIGHT
This exclusive release celebrates 200 years of craft. It is a smooth, mellow Scotch crafted using whisky hand selected from only eight legendary distilleries that all existed in 1820, including some very rare expressions from long-closed "ghost" distilleries.
JOHN WALKER & SONS CELEBRATORY BLEND
This limited edition release is inspired by a breakthrough moment in John Walker & Sons' history - the launch of Old Highland Whisky in the 1860s. This rich and complex Scotch is inspired by the flavours found in the Walker family's grocery store during that period and is crafted with whiskies from distilleries operating at the time.
JOHN WALKER & SONS BICENTENARY BLEND
This exceptional whisky is a sensorial journey down the fragrant aisles of John Walker's original grocery store in Scotland with rich layers that re-imagine the exotic flavours that shaped John Walker's imagination. It is crafted with rare and exceptional whiskies, all aged for at least 28 years, including whiskies from long-closed "ghost" distilleries such as Pittyvaich, Cambus and soon to be re-opened Port Ellen.
Johnnie Walker Master Blender, Jim Beveridge, said: "Each of these exclusive releases bring a fresh perspective to our 200th anniversary story and are the perfect way to celebrate this moment for Johnnie Walker. It feels very apt to be announcing them this week to coincide with John Walker's birthday[2]."
The launch of these 200th anniversary releases follows the announcement of a £185 million investment[3] in Scotch tourism from parent company, Diageo, with a host of new multi-sensory, immersive whisky experiences across Scotland and their most recent announcement of a new paper-based bottle launching with Johnnie Walker in 2021[4], a world-first in the drinks industry, to spearhead a more sustainable future for Scotch as the brand looks to the next 200 years.
All four exclusive releases will launch from October onwards, subject to market distribution and availability, for a limited period only.*
For further information, please see here: https://www.johnniewalker.com/en/our-whisky/limited-edition-whiskies/
Notes to Editors:
* Variants, availability and price points will differ per market. Please get in touch with your local Johnnie Walker team for more information.
About Johnnie Walker:
2020 marks 200 years since Johnnie Walker founder, John Walker, first threw open the doors to a grocer's shop in Scotland and began a journey that brought the brand from the four corners of Scotland to the four corners of the World.
Today, Johnnie Walker is the world's number one Scotch whisky brand (IWSR 2019) enjoyed by people in over 180 countries. Since the time of its founder, those who blend its whiskies have pursued flavour and quality above else.
In those early days of John Walker, the business that became Johnnie Walker carried the name of the founder and during the 19th century the business was selling whiskies under the name of John Walker & Sons. Consumers began using Johnnie Walker and the name was adopted in 1908.
Today's range of award-winning whiskies includes Johnnie Walker Red Label, Black Label, Double Black, Green Label, Gold Label Reserve, Aged 18 Years and Blue Label. Together they account for over 19 million cases sold annually (IWSR, 2018), making Johnnie Walker the most popular Scotch Whisky brand in the world.
About Diageo:
Diageo is a global leader in beverage alcohol with an outstanding collection of brands including Johnnie Walker, Crown Royal, J&B, Buchanan's and Windsor whiskies, Smirnoff and Ciroc vodkas, Captain Morgan, Baileys, Don Julio, Tanqueray and Guinness.
Diageo is listed on both the London Stock Exchange (DGE) and the New York Stock Exchange (DEO) and our products are sold in more than 180 countries around the world. For more information about Diageo, our people, our brands, and performance, visit us at www.diageo.com. Visit Diageo's global responsible drinking resource, www.DRINKiQ.com, for information, initiatives, and ways to share best practice.
Celebrating life, every day, everywhere.
[1] IWSR 2019
[2] John Walker's birthday: 25th July
[3] 'Flagship Johnnie Walker attraction gets green light' [https://www.diageo.com/en/news-and-media/features/flagship-johnnie-walker-attraction-gets-green-light/ ]
[4] 'Diageo announces creation of world's first ever 100% plastic free paper-based spirits bottle' [https://www.diageo.com/en/news-and-media/features/diageo-announces-creation-of-world-s-first-ever-100-plastic-free-paper-based-spirits-bottle/ ]
Photo - https://mma.prnewswire.com/media/1219288/Johnnie_Walker_200th_Limited_Editions.jpg
The whiskies pictured are:
Johnnie Walker Blue Label 200th Anniversary Limited Edition Design
Johnnie Walker Blue Label Legendary Eight
John Walker & Sons Celebratory Blend
John Walker & Sons Bicentenary Blend (PRNewsfoto/Johnnie Walker)
Source: Johnnie Walker
[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.
(끝)
<저작권자(c) 연합뉴스, 무단 전재-재배포 금지>
관련뉴스