-- 새로운 온라인 마켓플레이스가 음식 여행 사업을 혁명적으로 바꿔
(런던 2020년 8월 4일 PRNewswire=연합뉴스) 오늘 세계음식여행협회[World Food Travel Association (WFTA)]가 음식 여행 업계에서 세계 최초이며 유일한 B2B 마켓플레이스 월드푸드트래블마켓 (World Food Travel Market)을 출범한다고 발표했다.
월드푸드트래블마켓은 음식 여행 상품의 구매자들과 판매자들을 연결하는 보안성 높은 플랫폼이다. 구매자들은 위치, 특정 키워드, 운영 시간 등을 통해 음식 여행 운영자, 여행 가이드, 음식 명소 및 그 비슷한 상품과 서비스를 검색할 수 있다. 판매자들은 자신들의 전체 상품 및 서비스, 폭넓은 디지털 콘텐츠 라이브러리, 자체 블로그 기사와 트립어드바이저 등 모든 소셜미디어 링크를 쇼케이스할 수 있다. 모든 회원은 자신들의 마이크로사이트를 최대 100개 언어로 올려놓을 수 있기 때문에 그들이 어디에 있든 서로를 쉽게 찾아볼 수 있으며 함께 비즈니스를 할 수 있다.
월드푸드트래블마켓의 아이디어는 세계음식여행협회의 자체 커뮤니티 회원들로부터 나왔는데, 그들은 특별히 식음료 관광 업계에 초점을 맞춘 마켓플레이스에서 서로를 연결할 수 있는 새롭고 창의적인 방법을 추구했던 사람들이다. 세계음식여행협회 회원이자 스페인의 음식 및 와인 여행 운영사 마드리드익스피리언스의 오너 후안 호세 무뇨스카노는 "우리 업계는 전문가들끼리 서로 직접 연결할 수 있는 방법이 정말 필요했는데, 종전에 없던 방법으로 말이다"라며 "월드푸드트래블마켓은 사업체 오너인 내가 찾고 있었던 바로 그것"이라고 말했다.
월드푸드트래블마켓 설립자 에릭 울프는 "식음료 관광 업계가 서로 연결하고 비즈니스를 할 수 있는 더 쉬운 방법은 전혀 없었다"면서 "그리고 월드푸드트래블마켓이 식음료 관광 업계를 독점적으로 상대하고 있기 때문에, 회원들은 관계없는 콘텐츠나 기업들을 신경 쓸 필요가 없다"고 말했다.
월드푸드트래블마켓은 현재의 경제 상황에서 적절한 시간에 나온 적절한 도구로서 전 세계의 식음료 여행 업계 회사들이 비즈니스를 더 잘 할 수 있도록 지원한다. 기업들은 WorldFoodTravelMarket.com에서 오늘 비즈니스를 시작할 수 있다.
월드푸드트래블마켓은 식음료 관광에 관한 전 세계 최고의 기구인 세계음식여행협회가 만들었다.
세계음식여행협회(WFTA)
WFTA는 현 협회장인 에릭 울프가 2001년에 설립한 비영리 조직이다. 동 협회는 음식/요리/음식여행에 관한 전 세계 최고의 기구로 인정받고 있다. WFTA의 사명은 접객과 여행을 통해 요리 문화를 보존하고 촉진하는 것이다. 매년, 동 조직은 150여개 국가의 거의 20만 명에 이르는 전문가들에게 봉사하고 있다. 상세 정보가 필요할 경우 www.WorldFoodTravel.org를 방문하기 바란다.
미디어 연락처: Erik Wolf (+44) 7827 582 554 help@worldfoodtravel.org
로고 - https://mma.prnewswire.com/media/1221233/WFTM_Logo.jpg
World Food Travel Market, a secure platform that connects trade buyers and sellers of culinary travel products.
출처: 세계음식여행협회(World Food Travel Association)
Announcing World Food Travel Market
-- New online marketplace revolutionizes the culinary travel trade business
LONDON, Aug. 3, 2020 /PRNewswire/ -- Today the World Food Travel Association (WFTA) announced the launch of World Food Travel Market, the world's first and only business-to-business marketplace for the culinary travel industry.
World Food Travel Market is a secure platform that connects trade buyers and sellers of culinary travel products. Buyers can search for culinary tour operators, culinary tourist guides, culinary attractions and similar products and services, based on criteria like location, specific keywords, hours of operation and more. Sellers can showcase their full range of capabilities, their extensive digital content libraries, their own blog articles, and all of their social media links including TripAdvisor. Every member's microsite is available in up to 100 languages, allowing members to easily discover each other and do business together, no matter where they are located.
The idea for World Food Travel Market came from members of the World Food Travel Association's own community, who sought new and creative ways to connect in a marketplace focused specifically on the food and beverage tourism industry. "Our industry really needed a way to connect directly with other like professionals - in a way that was not previously available," said World Food Travel Market member Juan Jose Munozcano, owner of Madrid Experience, a food and wine tour operator in Spain. "The Market is exactly what I was looking for as a business owner."
"There has never been an easier way for the food and beverage tourism industry to connect and do business," said World Food Travel Market founder Erik Wolf. "And because World Food Travel Market exclusively serves the food and beverage tourism trade, members are not distracted by irrelevant content or businesses."
World Food Travel Market is the right tool at the right time in the current economic climate to help the world's food and beverage travel trade companies to do business better. Businesses can get started today at WorldFoodTravelMarket.com.
World Food Travel Market was created by the World Food Travel Association, the world's leading authority on food and beverage tourism.
ABOUT THE WORLD FOOD TRAVEL ASSOCIATION (WFTA)
The WFTA is a non-profit organisation that was founded in 2001 by its current executive director Erik Wolf. It is recognised as the world's leading authority on food/ culinary/ gastronomy tourism. The WFTA's mission is to preserve and promote culinary cultures through hospitality and travel. Every year, the organisation serves almost 200,000 professionals in 150+ countries. For more information, visit www.WorldFoodTravel.org.
Media Contact: Erik Wolf (+44) 7827 582 554 help@worldfoodtravel.org
Logo - https://mma.prnewswire.com/media/1221233/WFTM_Logo.jpg
World Food Travel Market, a secure platform that connects trade buyers and sellers of culinary travel products.
Source: World Food Travel Association
[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.
(끝)
<저작권자(c) 연합뉴스, 무단 전재-재배포 금지>
관련뉴스