[PRNewswire] Maison Martell, 아틀리에 마르텔 선전 개장 발표

입력 2020-09-16 23:41  

[PRNewswire] Maison Martell, 아틀리에 마르텔 선전 개장 발표

-- 세계 최초의 부티크

(선전, 중국 2020년 9월 16일 PRNewswire=연합뉴스) Maison Martell이 시음, 탐색 및 독점 제품 제공에 주력하는 특별한 부티크인 아틀리에 마르텔 선전(L'Atelier Martell Shenzhen)을 공식 개장했다. 이번 개장은 코냐크와 선전 사이에서 라이브로 진행된 혁신적인 온라인 이벤트를 통해 이뤄졌다. Maison Martell이 전 세계적으로 출시 예정인 신규 리테일 컨셉의 첫 번째 사례인 아틀리에 마르텔 선전은 최첨단 인터랙티브 연결 경험을 통해 고객들이 Maison Martell의 세계에 흠뻑 취할 수 있도록 한다.

멀티미디어 뉴스 배포 자료 보기: https://www.multivu.com/players/uk/8775551-maison-martell-opening-latelier-martell-shenzhen/

"오늘 우리의 300년 역사에 새로운 랜드마크를 기념하게 돼 매우 자랑스럽다. 아틀리에 마르텔은 고객을 최우선으로 생각하는 경험으로 코냑의 가치를 높이고자 하는 우리의 비전을 반영한 혁신적인 개념이다. 아틀리에 마르텔을 통해 우리는 고객이 탐색하고 몰입하며 참여할 수 있는 새로운 방법을 제공한다. 우리는 고객에게 우리의 유산과 전문 기술, 그리고 우리의 코냑을 이전에 경험하지 못한 방식으로 발견할 수 있는 대담한 경험을 제공한다"
-- Cesar Giron Maison Martell 회장 겸 CEO

매장 그 이상의 가치, 반드시 방문해야 할 곳

아틀리에 마르텔은 전문 지식과 디지털 기술, 그리고 고유한 제품과 서비스를 결합함으로써 반드시 방문해야 할 장소가 되도록 설계됐다. Maison Martell은 새로운 개념의 리테일을 출시하기 위해 Maison Martell처럼 미래지향적이며 역동성, 현대성 및 첨단기술로 유명한 도시인 선전을 택했다.

Maison Martell의 상징과도 같은 관대함의 정신에 충실한 아틀리에 마르텔은 코냑의 진수를 선보이는 따뜻하고 고급스러운 분위기로 방문객을 맞이한다. 그 명칭은 장인의 작업장을 뜻하는 프랑스어에서 유래한 것이다. 그 디자인은 코냑의 무수한 뉘앙스를 보여주는 200개 이상의 견본용 몽트레(유리병)가 화려하게 전시된 Martell 셀러 마스터의 아틀리에에서 영감을 받았다. 또한, Martell 오크통 작업장의 오크통들로 이뤄진 벽과 기록실에서 엄선한 제품은 가문의 장인정신을 반영한 것이다. 이들은 나무와 구리 등의 재료로 보완돼 코냑의 제조 과정을 떠올리게 하고, 전통을 대담하게 변화시킨 Maison Martell의 독창적이고 현대적인 방법을 보여준다.

글로벌 컨셉

강력한 지역 관련성

지역 문화는 아틀리에 마르텔의 글로벌 컨셉의 바탕이다. 이에 따라 160㎡ 규모의 이 새로운 부티크는 Maison Martell과 선전시의 강력한 유대 관계 구축을 목표로 한다. 화려한 스카이라인을 자랑하는 선전은 도시의 역동성을 반영한 강렬한 코냑이자, 아틀리에 마르텔 선전에서만 독점 제공되는 Martell Noblige의 컬렉터 에디션이 특징이다. Maison Martell은 또한 지역 예술 단체인 Jiu Society에 의뢰해서 설립자인 Jean Martell의 유명한 초상화를 인상적으로 재해석함으로써 가문의 대담한 비전을 담아줄 것을 요청했다. 아틀리에 마르텔은 1년 내내 라이프스타일, 음식 및 패션 트렌드의 최첨단에서 협업을 포함한 다양한 이벤트 프로그램을 계획하고 있다.

독점 서비스

혁신적인 경험

아틀리에 마르텔의 컨셉은 고객을 최우선으로 하는 인상적인 맞춤형 서비스와 경험에서 가장 두드러진다. 눈에 띄는 것 중 하나로는 Martell의 셀러 마스터(양조 책임자)인 Christophe Valtaud가 선전을 위해 특별 제조한 VSOP(특상급) 코냑의 캐스크(오크통) 체험이 있다. 은은한 향미가 어우러진 세련된 블렌드의 선전 독점 에디션은 중국 요리와 이상적인 짝을 이룬다. 고객은 코냐크에서 배송된 오크통에서 직접 몽트레(유리병)에 담아 코르크와 핸드 프린트 라벨을 선택해서 커스터마이징할 수 있다. 또한, 아틀리에 마르텔 선전은 고객이 선택한 모티프와 메시지로 하우스 아이콘의 Martell Cordon Bleu 병을 맞춤 제작함으로써 특별한 날을 기념할 수 있는 커스텀 인그레이빙 서비스도 제공한다.

코냑의 감각적 발견을 끌어내는 독창적인 체험도 제공된다. 고객이 세라믹 돔을 들어 올리면 Martell Distinction, Martell Noblige, Martell Cordon Bleu 및 Martell XO의 Martell의 상징적인 네 가지 코냑이 담긴 각각의 작은 그릇이 나타난다. 그 후 고객은 세라믹 돔에 응축된 각 코냑의 독특한 향을 음미하거나 피펫을 사용해서 손목에 떨어뜨려 향을 맡아볼 수 있다. 4개의 코냑은 이후에 아틀리에 마르텔 선전에서만 독점 제공되는 마텔 미니어처 컬렉션의 일부로 구매할 수 있다.

아트 오브 블렌딩 에어리어(Art of Blending Area)의 인터랙티브 시음 테이블에서는 마르텔 브랜드 대사(Martell Brand Ambassador)가 전문 블렌딩 세션을 이끈다. VSOP 블렌딩 경험을 통해 참가자들은 코냑의 향미에 대한 다양한 브랜디(eaux-de-vie) 효과를 직접 경험하면서 자신만의 블렌드를 만들 수 있다. 한편, 엑스트라-올드 블렌딩(Extra-Old Blending) 경험에서는 테루아르(환경으로 인한 포도주의 향미)의 영향과 두 개의 권위 있는 포도주인 보르더리(Borderies)와 그랑 샹파뉴(Grande Champagne)의 뚜렷한 특징을 설명한다. 마지막으로, 코냐크의 Christophe Valtaud와 라이브로 진행되는 특별 시음 세션은 제한된 소수의 참가자를 위해 1년에 단 한 번만 열리는 놓칠 수 없는 이벤트다.

디지털 및 물리적 통합으로 고객 경험 개선

아틀리에 마르텔 선전은 건물 전면에 설치된 인터랙티브 스크린을 통해 하우스에 관한 흥미로운 내용을 보여줌으로써 방문객의 입장을 유도하는 등, 고객 경험을 향상시키기 위해 설계된 다양한 디지털 기능을 갖추고 있다. 부티크 내에서는 유산과 전문 지식에 초점을 맞춘 인터랙티브 시음 테이블이 제공될 뿐만 아니라, Martell의 역사적인 샤또 샹뗄루(Chateau de Chanteloup) 360도 투어가 포함된 혁신적인 '오디오 시음'을 통해 Martell 코냑을 즐길 수 있는 새로운 방법을 선보인다.

아틀리에 마르텔의 전체 컨셉은 물리적 및 디지털의 원활한 통합을 통해 고객이 Maison Martell을 탐색할 때 완벽한 경험을 제공하는 것을 목표로 한다. 따라서 아틀리에 마르텔 선전이 제공하는 맞춤형 서비스는 WeChat의 전용 미니 프로그램을 통해 디지털 방식으로도 사용할 수 있으며, 매장 방문 전과 후 모두 매장 내 경험을 지원 및 개선한다.

아틀리에 마르텔 선전

영업시간: 매일 오전 10시 ~ 오후 10시

위치: L123 store, L1 floor, Tower 1, One avenue, No. 348, Fuhua Road, Futian District, Shenzhen City, Guangdong Province, China

MAISON MARTELL 소개
1715년 Jean Martell이 설립한 가장 오래된 코냑 하우스 중 하나인 Maison Martell은 9대에 걸쳐 전해진 전문 기술 유산의 산물이자 기교와 우아함을 갖춘 코냑으로 전 세계에 명성을 떨치고 있다. 기술에 대한 열정 및 테루아르에 대한 깊은 애착을 자랑하는 Maison Martell은 1912년의 상징적인 Martell Cordon Bleu에서부터 오늘날의 선구적인 Martell Blue Swift에 이르기까지 코냑의 새로운 표현을 개척한 대담함으로 인정받고 있다.

사진: https://mma.prnewswire.com/media/1274782/L_Atelier_Martell_Shenzhen.jpg
로고: https://mma.prnewswire.com/media/1041130/Martell_Logo.jpg

미디어 문의
Maison Martell
Gaelle Marcel, gaelle.marcel@pernod-ricard.com

출처: Maison Martell



Maison Martell Announces The Opening of L'Atelier Martell Shenzhen

-- Its first-ever boutique in the world

SHENZHEN, China, Sept. 15, 2020 /PRNewswire/ -- Maison Martell officially inaugurated L'Atelier Martell Shenzhen an exceptional boutique dedicated to tasting, exploration and exclusive product offerings. This opening took place through an innovative, online event with a live between Cognac and Shenzhen. The first illustration of the House's new retail concept, which is designed to be rolled out globally, L'Atelier Martell Shenzhen invites clients to immerse themselves in the world of Maison Martell through state-of-the-art interactive, connected experiences.

To view the Multimedia News Release, please click: https://www.multivu.com/players/uk/8775551-maison-martell-opening-latelier-martell-shenzhen/

"Today, we are proud to celebrate a new landmark in the 300-year history of our House. L'Atelier Martell is an innovative concept, which reflects our vision of elevating cognac into an experience that puts the client front and centre. With L'Atelier Martell, we are offering our clients new ways to explore, immerse and engage. We are bringing them audacious experiences through which they can discover our heritage, our savoir-faire and our cognacs as never before."

― Cesar Giron, Chairman & CEO Maison Martell

MORE THAN A STORE, A MUST- VISIT DESTINATION

L'Atelier Martell is designed to become a must-visit destination uniting savoir-faire, digital technology and one-of-a-kind products and services. To launch its new retail concept, Maison Martell naturally chose Shenzhen, a city known for its dynamism, modernity and cutting-edge technology - a city which, like Maison Martell, has its sights on the future.

True to the spirit of generosity for which Maison Martell is renowned, L'Atelier Martell welcomes visitors in a warm and luxurious ambiance featuring authentic elements directly from Cognac. Its name derives from the French word for a craftsman's workshop, and its design was inspired by the Atelier of the Martell Cellar Master - notably the spectacular display of more than 200 montres (glass sampling bottles), which showcases the myriad nuances of cognac. Elsewhere, a wall of oak barrels from the Martell cooperage and selected pieces from the archives illustrate the House's heritage of craftsmanship. These are complemented by materials such as wood and copper, evoking the cognac-making process, which are interpreted in original, contemporary ways to show how Maison Martell boldly transforms tradition.

A GLOBAL CONCEPT

WITH STRONG LOCAL RELEVANCE

Local culture is fundamental to the global concept of L'Atelier Martell. Accordingly, the new 160-m² boutique aims to establish strong ties between Maison Martell and the city of Shenzhen. The city skyline is spotlighted on a collector's edition of Martell Noblige, available exclusively in L'Atelier Martell Shenzhen, with the choice of this vibrant cognac reflecting the city's dynamic spirit. Maison Martell also commissioned the local art collective Jiu Society to express the audacious vision of the House through a striking reinterpretation of the famous portrait of the founder Jean Martell. Throughout the year, L'Atelier Martell Shenzhen plans a varied programme of events, including collaborations at the leading edge of lifestyle, food and fashion trends.

EXCLUSIVE SERVICES

AND INNOVATIVE EXPERIENCES

The concept of L'Atelier Martell reaches its fullest expression in the impressive array of personalised services and experiences, which put the client front and centre. Among the highlights is the Cognac from the Cask Experience, featuring a VSOP cognac created especially for L'Atelier Martell Shenzhen by Martell Cellar Master Christophe Valtaud. Shenzhen Exclusive Edition is a refined blend with subtle spicy notes, which pays tribute to China and pairs ideally with Chinese cuisine. Clients can draw it directly from a cask shipped from Cognac into their own montre bottle, which is then customized with their choice of cork and a hand-printed label. L'Atelier Martell Shenzhen also provides a custom-engraving service which allows clients to mark a special occasion by personalising the bottle of House icon Martell Cordon Bleu with their chosen motif and message.

Another original experience encourages a sensorial discovery of cognac. Clients lift a ceramic dome to reveal a small bowl containing one of four emblematic Martell cognacs: Martell Distinction, Martell Noblige, Martell Cordon Bleu and Martell XO. They can then simply appreciate each cognac's distinctive aromas, which are concentrated by the ceramic dome, or use a pipette to put a few drops on their wrist. The four cognacs are subsequently available to buy as part of the Martell miniatures collection, exclusive to L'Atelier Martell Shenzhen.

In the Art of Blending Area, around an interactive tasting table, a Martell Brand Ambassador leads expert blending sessions. The VSOP Blending Experience allows participants to create their own blend while experiencing at first hand the effect of different eaux-de-vie on the aromatic profile of a cognac. The Extra- Old Blending Experience, meanwhile, demonstrates the influence of terroir and spotlights the distinct characteristics of two prestigious crus: Borderies and Grande Champagne. Finally, the exceptional tasting session with Christophe Valtaud live from Cognac, which is held just once a year for a strictly limited number of participants, is an event not to be missed.

AN ENHANCED CLIENT EXPERIENCE INTEGRATING DIGITAL AND PHYSICAL

L'Atelier Martell Shenzhen integrates a range of digital features designed to elevate client experience, starting with the interactive screen on the facade, which displays engaging content about the House and encourages visitors to step inside. Within the boutique, in addition to the interactive tasting table, whose focus on heritage and savoir-faire includes a 360° tour of Martell's historic Chateau de Chanteloup, innovative "audio- tastings" offer a new way to enjoy Martell cognacs.

The entire L'Atelier Martell concept aims to create a complete experience, in which the physical and digital are seamlessly integrated in order to accompany clients in their exploration of Maison Martell. Thus, the personalised services offered by L'Atelier Martell Shenzhen are also available digitally through a dedicated mini-program on WeChat, supporting and enhancing the in-store experience both before and afterwards.

L'ATELIER MARTELL SHENZHEN

Opening times: 7/7, 10 am to 10 pm

Location: L123 store, L1 floor, Tower 1, One avenue, No. 348, Fuhua Road, Futian District, Shenzhen City, Guangdong Province, China

ABOUT MAISON MARTELL
The oldest of the great cognac houses, founded by Jean Martell in 1715, Maison Martell is renowned throughout the world for the finesse and elegance of its cognacs, the result of a legacy of savoir-faire handed down through nine generations. Together with a passion for its craft and a profound attachment to the terroir, Maison Martell is defined by the audacity with which it has pioneered new expressions of cognac - from the icon Martell Cordon Bleu in 1912 to the trailblazing Martell Blue Swift today.

Photo: https://mma.prnewswire.com/media/1274782/L_Atelier_Martell_Shenzhen.jpg
Logo: https://mma.prnewswire.com/media/1041130/Martell_Logo.jpg

CONTACT MEDIA
Maison Martell
Gaelle Marcel, gaelle.marcel@pernod-ricard.com

Source: Maison Martell

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.
(끝)


<저작권자(c) 연합뉴스, 무단 전재-재배포 금지>

관련뉴스

    top
    • 마이핀
    • 와우캐시
    • 고객센터
    • 페이스 북
    • 유튜브
    • 카카오페이지

    마이핀

    와우캐시

    와우넷에서 실제 현금과
    동일하게 사용되는 사이버머니
    캐시충전
    서비스 상품
    월정액 서비스
    GOLD 한국경제 TV 실시간 방송
    GOLD PLUS 골드서비스 + VOD 주식강좌
    파트너 방송 파트너방송 + 녹화방송 + 회원전용게시판
    +SMS증권정보 + 골드플러스 서비스

    고객센터

    강연회·행사 더보기

    7일간 등록된 일정이 없습니다.

    이벤트

    7일간 등록된 일정이 없습니다.

    공지사항 더보기

    open
    핀(구독)!